فاجعه خود تحریمی FATF
بانکهای داخلی بر اساس قرارداد FATF که هنوز جزییات آن برای ملت آشکار نشده و تعهدات ما در آن برای مردم روشن نیست خود تحریمی را بر اساس اراده و خواست غرب و خاصه آمریکا آغاز کردهاند.
برای نمونه واحد مستقل ارزی خطاب به مدیریت شعبه بانک سپه در نامهای به تاریخ 10 مرداد 95 و در جواب درخواست یه شرکت برای ضمانت نامههای ارزی آورده است: «...در شرایط فعلی و با عنایت به مفاد نامه بازگشتی مبنی بر نامبرده شدن متقاضی ضمانتنامهها در لیست اشخاص تحریمی، اجابت درخواست متقاضی امکانپذیر نیست.»
مشابه همین مورد در بانک ملت نیز اتفاق افتاده است و این نشاندهنده آن است که تمام بانکها تحت اراده بانک مرکزی به این قافله پیوستهاند. در نامه بانک ملت که در پاسخ به درخواست قرارگاه خاتمالانبیا (ص) برای نقل و انتقالات ارزی؛ آمده است: «کارسازی کلیه خدمات ارزی (بینالمللی) برای آن دسته از مشتریان که نامشان در لیست تحریم اتحادیه اروپا و یا لیست تحریم مشترک اتحادیه اروپا و سازمان ملل میباشد امکانپذیر نیست.» اینها نخستین تبعات پذیرش قرارداد FATF هستند که نمود یافتهاند و متاسفانه در آینده تبعات وخیم این ماجرا بیش از پیش خود را نشان خواهد داد.
البته این تبعات محدود به خودتحریمی نیست و ابعاد دیگری هم دارد که در روزهای آتی بیشتر دراینباره خواهیم نوشت.
این مستند ها می کوشد گوشه ای از زوایای این قرارداد را به نمایش بگذارد.
یاوران ولایت...
ما را در سایت یاوران ولایت دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 6 تاريخ: شنبه 27 شهريور 1395 ساعت: 14:45